Na takmičenju za najbolju srpsku kobasicu koje su organizovali Privredna komora Srbije i Institut za higijenu i tehnologiju mesa, na Kopaoniku je, u okviru 60. Međunarodne konferencije industrije mesa „MeatCon2019“, dodeljena prva nagrada za ovaj proizvod „Mesnoj industriji Karneks“ iz Vrbasa.
Na drugom i trećem mestu nalaze se kobasice proizvođača „Industrija mesa Marković“ iz Odžaka i „Mitros“ iz Sremske Mitrovice.
Ovogodišnje takmičenje se održava u nameri da se osnaži domaći brend „srpska kobasica“ kako bi se tako direktno unapredila konkurentnost srpskih proizvođača i prepoznatljivost domaćih proizvoda od mesa.
Na proglašenju pobednika prisutnima se obratio Nenad Budimović, sekretar Udruženja za stočarstvo i preradu stočarskih proizvoda PKS, istakavši nameru Privredne komore Srbije da izbor najbolje srpske kobasice postane tradicionalna manifestacija koja će ovom nacionalnom proizvodu obezbediti zasluženo mesto na tržištu naše zemlje, ali i šireg regiona.
„Cilj PKS je da se jedan mesni proizvod sa nacionalnim prefiksom podigne na najviši nivo kvaliteta. Tokom cele prošle godine smo radili na kompletnom definisanju pravilnika za srpsku kobasicu. To znači da su propisane norme šta taj proizvod mora da sadrži što se tiče kvalitete. Glavni uslov je da ima minimum 70 procenata mesa“, kazao je Budimović.
U okviru organizacije takmičenja i buduće snage brenda „srpska kobasica“, PKS je u prethodnom periodu u Zavodu za intelektualnu svojinu RS zaštitila znak koji se dodeljuje dobitniku. Žig „srpska kobasica“ ima pravo da na svoj proizvod postavi pobednik na takmičenju u periodu do narednog odabira.
Takmičenje se odvijalo u dve faze: najpre je na Institutu za higijenu i tehnologiju mesa u Beogradu žiri sačinjen od preko 20 članova, predstavnika privrede, ministarstva, PKS i Instituta, odabrao prva 4 proizvoda po kvalitetu. Finalisti su zatim došli na 60. Međunarodnu konferenciju industrije mesa na Kopaoniku u čijem fokusu je tema bezbednosti hrane, gde su svih 250 učesnika imali priliku da degustiraju i pod šifrom ocene svaki proizvod, nakon čega je proglašen pobednik.
„Srpska kobasica je premijum proizvod koji je izabran i ocenjen od najstručnijih ljudi u ovoj oblasti, gde sada svaki kupac zna da je unutra najmanje 70 odsto mesa. Taj kvalitet će pratiti i odgovarajuća cenovna klasa čime srpska kobasica jasno odskače od ostatka ponude u tom segmentu. Brend koji se ovako uspostavlja ne donosi samo pred domaće kupce prepoznatljivo kvalitetan proizvod već je ideja da se dodatno populariše kao deo turističke ponude Srbije stranim turistima“, ističe Nenad Budimović iz PKS.